Nostalgi på hög nivå!

Godmiddag vänner!

Minns ni på den tiden, då man var ung och visste inte så mycket om resten av världen?
På den tiden då det enda som fanns i huvudet, var att leka, leka, leka och lära sig en massa nytt?

Jag skrev med en polare, Larsen på chatten på fejjan igårkväll. Varför vet jag inte, men vi började prata om gamla tider då man gick på Kyrkans barntimme. Vi kom fram till att  vi bägge två har gått på ett sånt. Men på olika ställen.
Hon i Lödde och jag i Landskrona.
Det fanns en lekstund, då man umgick med alla andra som var med. Om jag minns rätt så var vi cirka 5-6 stycken där. En del av de som jag gick med känner jag fortfarande. Andra undrar man vilka de var och vad det var för folk. Det hade varit roligt att träffa de människorna igen. Men det blir nog aldrig så :(

I alla fall så, den stunden man inte lekte..gick man in i ett annat rum i källaren på Församlingshemmet. Ett mörkt rum med ett stort ljus i mitten. Vad jag minns, fast där inget fönster i rummet.
Bredvid det stora ljuset fanns en barnbibel. Man satt själv också med ett eget ljus, om jag minns helt rätt.
Så sjöng man olika visor och fick höra på historier om Adam och Eva m.m.. Det var en tid, för mig som var mysig på den tiden. Det är något man längtar tillbaka till!

En sång minns jag mest och väldigt mycket, en sång som jag och Larsen listade ut igår på chatten.


Dock sjöng vi den på en annan nivå. Jag minns inte om vi hade ett ljus i handen eller om vi bara låtsades som det när vi sjöng denna sången. Isåfall låtsades man ha ett ljus i handen och gjorde olika gester till sången. När jag lyssnar på sången, så minns jag den mer och mer. Den dära underbara stunden då man samlades allihopa tillsammans och mådde såå underbart bra!

Sen lektes det mamma, pappa, barn på lekstunden. Självklart var jag alltid pappa..om jag minns rätt.

Nu ska jag snart tillbaka till jobbet. Jag har bara lunch just nu.

Senare ikväll efter att jag har slutat, så kommer mamma och Syster-Lee till jobbet och hämtar mig, så åker vi och hämtar Emma. Sen bär det iväg till ett hundställe, där Lee ska köpa en ny hund. Det ska bli spännande att se hur det ser ut där och hur hunden ser ut.
Jag har fått en bild framför mig om hur hunden ser ut:



Lees söta hund ser nog ut ungefär så här.

Ha det gött alla vänner!

M.V.H Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0