Kaffetant

Godkväll vänner!

Hoppas att allt är bra med er. Med mig är det toppen :) Snart är det dags att sova och det ska bli riktigt skönt. Men jag tänkte först höra av mig på min blogg, så ni får lite att läsa och veta lite av vad jag har för mig för tillfället.

Just nu ser jag på trean, på "Kniven mot strupen". Ett gammalt avsnitt, men det är ändå rätt kul :) Men det värsta är att jag tycker synd om människorna som är med, som blir utskällda av den där Alexander som är programledare.
Jag tycker speciellt synd om de som är med denna gången, de har en restaurang men får inte ihpp pengar till hyra m.m.., de träffar knappt sina barn om dagarna och kvällarna.
På ett vis får de skylla sig själva eftersom de skaffar en restaurang när de knappt kan laga mat och gav allt ansvar till sina kockar som tydligen har slutat. Då värmer de istället maten i mikro och det blir ju inget vidare precis. Men det brukar alltid fixa sig i slutet av programmet, så det är bra :)

Idag har jag jobbat som vanligt, men bara till 16.00 denna gången. Efter det var jag på möte inför kommande bröllop. Mycke trevligt :) En stund innan mötet, träffade jag på Tuss. Hon kallade mig för kaffetant.
Hon har nog rätt, eftersom jag dricker mycket kaffe och kaffe är ju fan gott :)
Det bästa med att hälsa på folk är att man dricker kaffe samtidigt :)



Efter att jag varit på det där mötet som jag kallar det, så var jag uppe hos Syster-Sara en runda och drack mer kaffe :)
Sen ringde mamma och sa att hon var på väg hem till mig med kläder som hon tvättat till mig. Jag tvättar jätte gärna själv, men eftersom tvättmaskinen här i huset har gått i sönder och jag jobbar mycket om dagarna, så tvättar mamma istället. Det ska hon ha medalj för.

Egentligen skulle jag har dammsugit här hemma idag, men det har inte blivit av. Jag hoppas dock på att det blir av imorn, men det tror jag :)

Nu ska jag borsta tänderna och sen sova.

Ha det gött alla därute!

M.V.H Erik

Kommentarer
Postat av: mamma

tack vännen

2011-08-18 @ 23:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0