Hejdå älskling!

Godmorgon vänner!

Igårkväll tänkte jag röka lite grann av en cigarett som heter Goal. Jag tänkte att den skulle vara svagare pga min hosta. Men det räckte med två bloss, så kom hostan tillbaka.
Så tänkte jag med min underbart smarta hjärna att jag kinde röka mentholcigg istället, det brukar fungera bättre då man har ont i halsen. Men inte fan gick det heller. Det gick att röka, men när jag skulle sova, hade jag en jäkla hosta.



Nu på morgonen blev det lite mentholcigg igen, fast den absolut sista i paketet. Så jag försöker med snus istället. Det får nog bli min nya heltidsvän istället. Dessutom känns det billigare :)



Nu ska jag göra ve mig och dra till jobb.

Ha det gött alla därute!

M.V.H Erik

Kommentarer
Postat av: mor Eivor

Man behöver varken röka eller snusa, det är det bästa för både halsen och plånboken, se till att inte får kol som din mor. Det går att avstå jag vet. Kram mormor.

2011-08-22 @ 09:18:52
Postat av: larsen

Ja det är ju bra att du ska avstå från rökning men snusning är lika dåligt för hälsan om inte värre för tänderna och tandköttet.

2011-08-22 @ 10:40:03
Postat av: Sara Nilsson

Det kvittar ju hur mycket det kostar nu, tänk bara på vad det kostar sen. Dålig tandhygien är en dyr vana. Då räcker det inte med tandborste och tandkräm utan du får skaffa tandtråd, mellanrumsborstar, munskölj, och möjligtvis interdentalgel med fluor. Förutom det så kan rökning leda till astma och KOL, m.m. Snusning leder till försämrade blodkärl i munnen, ett ställe som är mest utsatt för bakterier. Det i sin tur kan eventuellt leda till blottade tandhalsar och ännu sämre tandhälsa. Ja du förstår vad jag menar.

2011-08-22 @ 11:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0