Ekonomi är Harmoni

Godkväll folket!
Jag och mamma blev bjudna på kaffe hos Emma, sen åkte vi till coop och handlade.

Egentligen skulle jag bara köpa fil. Men det blev bröd, smör, ost och fil. Det blev inget kaffe eftersom jag redan har ett lager av den sorten :)

Nu precis delade jag upp brödskivorna i olika påsar och la dom i frysen. Det blev tre brödskivor i varje påse. I en annan påse blev det också en halv ost.

Mamma har nu meddelat att maten hemma hos henne i fortsättningen kommer att kosta 30 kr :O Så där kommer jag inte att äta mer...
Jag förstår henne såklart, men det har inte jag lust att lägga ut.
Men jag har ändå en massa mat hemma som jag kan äta upp först.

Här är sjukt mycket pasta, sen en del köttgrejer i frysen. Typ köttbullar, någon kassler och någon kyckling.
Dessutom finns det en falukorv i kylen som också behövs ätas upp.



Nu ett tag har jag ätit frukost, lunch och middag. Jag har hört att det är nyttigt att göra så, dessutom hjälper det väl till att gå ner i vikt..hur det nu ska gå till med gå-ner-i-vikt-delen. Men det går väl. Jag går rätt mycket per dag, eller i alla fall tills maten hos mamma började kosta pengar.

Nu ska jag ta det lugnt framför teven och datorn. Kanske träffa Tuss en stund. Sen blir det till att sova :)

Ha det gött alla därute!

M.V.H Erik

Kommentarer
Postat av: Sara Nilsson

Anledningen till att det hjälper med viktnedgången är att du ska äta på samma tider varje dag rutinmässigt. Dessutom så ska du ha ett par mellanmål med frukt emellan de stora måltiderna, och du ska aldrig äta för mycket under de stora målen. Ordföljden går ju som så: Äta ofta, men lite. Att lassa på med mat och hiva in hjälper ju inte magen heller, men om du ger den lite grann då och då så får du ju konstant med näring, också lider du mindre av mag-och-tarmproblem. :D



Hoppas att det klarat upp lite! Puss

2011-08-07 @ 21:14:57
Postat av: mamma

ha ha ha men nu måste du ju gå till affären istället

2011-08-07 @ 22:00:07
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2012-01-12 @ 22:53:32
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0